Tavoitteet
Tavoite 1
|
Tavoite 2
|
Tavoite 3
|
Tavoite 4
|
Tavoite 5
| |
Kompetenssi
|
Fysioterapian asiakkuusosaaminen
|
Fysioterapian
opetus- ja ohjausosaaminen
|
Fysioterapian kliininen osaaminen
|
Innovaatio osaaminen
|
Työyhteisöosaaminen
|
Nimeä tavoite
|
Osaan laatia potilaalle loppuarvioinnin
|
Ohjaan ja suunnittelen potilaalle terapeuttisen harjoittelun itsenäisesti.
|
Osaan tehdä alkuarvioinnin potilaalle itsenäisesti
|
Kykenen arvioimaan ja kehittämään omaa osaamistani
|
Tunnistan fysioterapeutin roolin ja työtehtävät osana työryhmää terveyskeskuksen osastolla.
|
GAS (5-portainen)
-2:
-1:
0:
+1:
+2:
|
-2 Tarvitsen jatkuvaa ohjausta
-1 Tarvitsen ohjeistusta
0 Itsenäisesti, mutta tiedän mistä pyytää tarkennusta
+1 Itsenäisesti ja osalla osa-alueista kykenen täysin itsenäiseen työskentelyyn
+2 Täysin itsenäinen
|
-2 Tarvitsen jatkuvaa ohjausta
-1 Tarvitsen ohjeistusta
0 Itsenäistä, mutta tiedän mistä hakea lisätietoa
+1 Itsenäisesti ja osalla osa-alueista kykenen täysin itsenäiseen työskentelyyn
+2 Täysin itsenäinen
|
-2 Tarvitsen jatkuvaa ohjausta
-1 Tarvitsen ohjeistusta
0 Itsenäisesti, mutta tiedän mistä pyytää tarkennusta
+1 Itsenäisesti ja osalla osa-alueista kykenen täysin itsenäiseen työskentelyyn
+2 Täysin itsenäinen
|
- 2 Tunnistan yhden kehitettävän osaamisen alueen
-1 Tunnistan kaksi kehitettävää osaamisen alueita
0 Tunnistan kolme kehitettävää aluetta
+1 Tunnistan neljä kehitettävää osaamisen aluetta
+2 Tunnistan viisi kehitettävää osaamisen aluetta
|
-2 Tarvitsen jokaisella osa-alueella ohjeistusta
-1 Tarvitsen yhdellä osa-alueella ohjeistusta
0 Itsenäisesti ja toimin aktiivisena osana työryhmää.
+1 Itsenäisesti, tunnistan hoidon kokonaistarpeen
+1 Itsenäisesti, tunnistan hoidon kokonaistarpeen ja toimin aloitteellisesti sen edistämiseksi
|
Millä/miten tavoitteen saavuttamista seurataan
|
Tiedänkö potilaiden jatkohoito mahdollisuudet
Kykenenkö arvioimaan potilaan jatkohoidon tarvetta, tavoitteita
Kykenenkö arvioimaan potilaan selviytymistä päivittäisissä toiminnoissa
Osaanko arvioida apuvälineiden tarpeen jatkohoidossa
Tiivistänkö loppuarviointiin oleellisen tiedon osasto jaksosta ja jatkohoidosta
|
Osaanko suunnitella ja toteuttaa terapeuttisen harjoittelun itsenäisesti
sekä perustella sen
Osaanko hakea tietoa tarvittaessa ja tiedänkö mitä ohjeistuksia käyttää
Otanko huomioon potilaan yksilölliset tarpeet (asuinympäristö, sairaudet, yms.)
Onko terapia toteutettu turvallisesti
Miten progressiivisuus toteutuu terapeuttisessa harjoittelu
|
Tiedänkö mitä alkuarviointiin kuuluu ja mitä siinä pitää huomioida
Osaanko hakea tarvittaessa lisätietoa (kirjallisuus, moniammatillinen tiimi) sairaudesta.
Miten huomioin potilaan esitiedot
Osaanko valita oikeat arviointitavat
|
Monta kehitettävää osaamisen aluetta tunnistan
Olenko tunnistamatta jotain tärkeää osaamisen aluetta.
|
Tiedänkö mikä on fysioterapeutin rooli potilaan tullessa osastolle
Tiedänkö mikä fysioterapeutin tehtävät osastojakson aikana
Tiedänkö mikä on fysioterapeutin rooli ja tehtävät potilaan kotiuttamisessa.
Tiedänkö millä perusteella potilas valitaan fysioterapiaan osastolla.
Mikä on fysioterapeutin rooli moniammatillisissa palavereissa.
|
Keinot, miten saavutat tavoitteen
|
Sovellan oppimaani teoriatietoa käytännön työtä
Kehitän tiedonhankinta kykyjäni kyseisessä yksikössä.
Laadin itsenäisesti ohjattuna loppuarviointeja.
Harjoittelen arviointia ja havainnointia potilaan kyvystä selviytyä päivittäisistä toiminnoista.
|
Teoria tiedon omaksuminen ja soveltaminen käytännössä
Ohjattu itsenäinen toimiminen
PHKKS ohjeisiin tutustuminen
|
Sovellan oppimaani teoriatietoa käytännön työtä
Kehitän tiedonhankinta kykyjäni kyseisessä yksikössä.
Laadin itsenäisesti ohjattuna loppuarviointeja.
Tutkin itsenäisesti potilaan ohjattuna
|
Työskentelen arvioiden omaa osaamistani
Pyydän ohjaajalta sekä moniammatilliselta tiimiltä palautetta viikottain sekä kirjaan ne oppimispäiväkirjaan sekä keinot niiden kehittämistä varten. Arvioin myös kehittymistäni seuraavalla viikolla.
Oppimiskirjan käyttö
|
Tiedon hankinta ohjaajalta ja moniammatilliselta työryhmältä siitä mikä on fysioterapeutin rooli ja tehtävät tällä osastolla.
Itsenäinen osallistuminen tehtäviin
Muistijäljen vahvistaminen kirjaamalla nämä asiat oppimispäiväkirjaan.
|
Opiskelijan itsearviointi
| |||||
Ohjaajan arviointi
|
Kommentit
Lähetä kommentti